Nasıl Polis Olunur?

Polis alımları İçişleri Bakanlığına bağlı Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından yapılır.  Polis Akademisi Başkanlığına bağlı POMEM ( Polis Meslek Eğitim Merkezi ) adayların 4 ay boyunca yatılı ve resmi üniformalı olarak eğitim gördüğü  bir okuludur.
Nasıl Polis Olunur?
Öğrencilerin tüm masrafları devlet tarafından karşılanır. Eğitim süresini tamamlayan adaylar polis memuru olarak mezun olurlar.

Polis Adaylarında Aranan Şartlar Nelerdir?

Polis adayları; Polis Akademisi bünyesindeki Polis Meslek Yüksek Okulu (POMY), Polis Akademisi ve Meslek Eğitim Merkezinde (POMEM) eğitim alırlar.  Bu eğitim kurumlarına girebilmek için adaylarda aranan özelliklerin başlıcaları şöyledir.

•    Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak.

•    Altı aydan fazla hapis cezası gerektiren herhangi bir suçtan hüküm giymemiş olmak.

•    Yüz kızartıcı, devlete ve anayasal hukuka karşı işlenen suçlardan herhangi birinden hüküm giymemiş olmak.

•    Adaylarda aranan emniyet teşkilatı sağlık şartlarına uygun olmak.

•    Polis adayları için sınav tarihinde 30 yaşından gün almamış olmak.

•    Yetkili sağlık kuruluşlarından alacakları raporla silah taşımaya ve silahlı olarak görev yapmaya herhangi bir engellerinin bulunmadığını belgelemek.

•    Adaylarda aranan en önemli şartlardan biri de herhangi bir eğitim öğretim kurumundan disiplinsizlik nedeniyle atılmamış olmaktır.

Kimler Polis Adayı Olabilir? 

Polis adaylarında aranan özelliklere sahip ön lisans ve lisans mezunları ile yurt dışında ülkemizde denkliği olan lisans ve ön lisans mezunları sınavlara başvurabilir. Polis Meslek Eğitim Merkezleri Giriş yönetmeliğinde yapılan Resmi Gazete’nin 20 Ocak 2018 tarihli sayısında yayımlanan Polis Meslek Eğitim merkezleri Giriş Yönetmeliğinde değişiklik yapılması hakkındaki yönetmeliğe göre artık ön lisans mezunları da polis olabiliyor.

Daha önce sadece lisans mezunları ve onay gören yurtdışı eğitim kurumları mezunlarının başvurabildiği POMEM’lereyüzde20’yi aşmamak koşuluyla ön lisans mezunları da başvurabiliyor.

Bu makalemizide okuyabilirisiniz; Polis Olmak İçin İzlenmesi Gereken Yollar

Adaylarda aranan şartların uygun olmasıyla ilk olarak sözlü mülakat yapılıyor. Sözlü mülakatı başarıyla geçen adaylar bir sonraki aşama olan fiziki yeterlilik sınavına giriyorlar.  Fiziki sınavı başarıyla geçen adaylar yazılı bir sınava tabi tutuluyor. Tüm sözlü, yazılı ve fiziki sınavlarda başarılı olan adaylar polis mesleği için seçecekleri okula yönlendirilerek eğitimlerine başlıyorlar.

Yorumlar

Popüler Yayınlar