Yapabileceğiniz Mesleği Nasıl Bulursunuz

Meslek; bir kimsenin kendine temel çalışma alanı edindiği, geçimini sağlamak için yaptığı sürekli işe denir. Kendimize yakışan mesleği bulmak öyle kolay değildir. Meslek seçmek karar gerektiren ve üzerinde uzun uzun düşünülmesi gereken bir şeydir.
Yapabileceğiniz Mesleği Nasıl Bulursunuz
İnsan şekillendikçe, duyguları ve düşünceleri yerine oturdukça, istediği mesleğin getirdikleri de kafasında şekillenir. Aslında insan bir meslek seçerken, kendini de tanımış olur. Peki sizin hâlâ kafanız karışık mı? Tabii ki de karışık. Çünkü kendimi nasıl tanıyabilirim? Gibi sorular soruyorsunuz. Bana uygun mesleği nasıl bulabilirim? Ama endişelenmeyin.

Kişisel gelişim uzmanlarına göre, insanların mesleği, yapmaktan hoşlandığı ve sevdiği alanlara göre şekilleniyor. Örnek vermek gerekirse, çocukluğundan beri bir şeyleri savunmada iyi olan bir çocuk, büyüdüğünde avukatlığa eğilimi olduğunu düşünüyor.

Çünkü kafasında savunma içgüdüsünün gelişmiş olduğunu biliyor. Bir başka deyişle, çocukluğundan beri iğne yapmaya özenen ve hemşireleri seven çocuk, kafasında sağlık sektörüne eğilimi olduğunu biliyor, ben buna yönelmeliyim! Diyor. Bu verilere baktığımızda, kendimize uygun mesleği bulmak sadece düşünmemize ve kendimize sorular sormakla kalıyor.

Ben Kimim ve Ne Yapmak İstiyorum?

Sevdiğiniz mesleği bulmanın ilk yolu, kendinize bu soruyu sormaktan geçiyor. Ben kimim ve ne yapmak istiyorum! Ben kimim ve ne yapmak istiyorum? Sorusuna bir cevap bulabiliyorsanız ve bu cevaptan eminseniz, diğer sorulara geçmek için hiçbir engeliniz kalmamış oluyor. Ama gerçekten cevabınızdan emin olmadan kendinize başka sorular sorarsanız, kafanız karışır ve hataya düşebilirsiniz.

Neyi Yapabilirim, Neyi Yapamam?

İşte konunun en kilit noktası burada başlıyor. Kişisel gelişim uzmanlarına göre insanların %57’si yapamayacakları işleri tercih edip, hayatları boyunca mutsuz oluyorlar. Neye yatkın olduklarını saptayamamış bir hâlde girdikleri işler, hayatları boyunca kâbusları oluyor. Hâl böyleyken kendimize neyi yapabilirim, neyi yapamam diye sormak kaçınılmaz oluyor. Peki hâlâ neyi yapıp yapamayacağınıza karar veremediniz mi? Bu soruya bir cevap bulmak zor gibi gelse de, aslında hiçte öyle değil.

Güçlü bir fizik yapısına sahip olduğunuzu mu düşünüyorsunuz? O zaman beden eğitimi öğretmenliği, boksörlük, nakliyat taşımacılığı size göre olabilir. Ben fiziksel yorgunluğu sevmiyorum diyorsanız muhasebecilik, bilgisayar mühendisliği, insan kaynakları bölümü size göre olabilir. Ben koşuşturma seviyorum, oturmaktan sıkılırım diyorsanız, polis, gazeteci, itfaiyecilik gibi meslekler tam size göre olabilir!

Yeter ki kendinize sorun. Kim olduğunuzu anladığınızda, sizi siz yapan mesleği bulmak oldukça kolaylaşacaktır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar