LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ

Kıbrıs'ta öğrenci olmak avantajları ile son derece ilgi gören bir yerdir. Bu avantajların başında üniversite taban puanlarının düşük olması, eğitim ücretlerinin uygun olması, hava koşulları ve sosyal faaliyetler gelir.
LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ
Kıbrıs'ta öğrenci olmak kaliteli bir üniversitede iyi bir eğitim almak demektir. Kıbrıs'ta öğrenci olmak mezun olduktan sonra diploma ile Türkiye de de geçerli olması demektir. Kıbrıs'ta eğitim hayatı dışında yüksek seviyelerde olan sosyal ve kültürel hayat da son derece cezbedicidir.

Lefke Avrupa Üniversitesi 1990 yılında Kıbrıs Bilim Vakfı tarafından kurulmuş bir Devlet Vakıf Üniversitesidir. Lefke bölgesinde yer almaktadır. Üniversitede doğal ve tarihi güzellikleri yanısıra Akdeniz’in en güzel görüntüsüne hâkim olan yerinde konum sahibi olması da ayrı bir fark yaratmaktadır. Diğer yandan üniversitede sakin ve huzurlu bir günlük yaşam hâkimdir.

Üniversitede alanında uzman başarılı bir akademi kadrosu bulunmaktadır ki; bu da gerek eğitimde, gerek sanatta,gerek iletişimde iyi bir yetiştirme ile kişilik sahibi bireylerin oluşması anlamına gelmektedir. Lefke Üniversitesi öğrencisini tüm dünyada profesyonel anlamda artı bir yetenek kazanan bir birey olarak hayata atılmasında önemli bir rolü üstlenir. Yani dünyanın bütün ülkelerinde geniş iş olanaklarına sahip bireyler yetişir.

Üniversitenin eğitim dili İngilizcedir. Bunun yanı sıra Türkçe dilinin de hakim olduğu programlar vardır. Fakülte nezdinde 2 yüksekokul 1 meslek yüksekokul ve bunların da bünyesinde 6 ön lisans 38 lisans programı vardır.

Lefke Avrupa Üniversitesi Hakkında Bilgi

Üniversitenin dünya standartlarında bir eğitim anlayışı vardır. Ekonomik eğitim ücretleri olması, geniş burs olanakları ile doğal çevresi, sosyal olanakları ile aktiviteleri bakımından da hayli zengin bir yerleşkedir. Kulüpleri, sosyal tesisleri, yurt olanakları açısından da son derece geniş imkanlar sunmaktadır.

Kıbrıs'ta Okumanın Avantajları

Kıbrıs sıcak iklimli bir yer olduğundan nerdeyse yılın 8 ayında tatil modu yaşanır. Ada tam bir öğrenci memleketi halindedir. Kıbrıs Üniversitelerindeki bölüm çeşitliliği olması da ayrı bir özelliktir. Üniversitelerdeki kampüsler son derece gelişmiş ve yenilikçidir. İngilizce eğitim hakim olduğundan yabancı dil gelişimi açısından da önemlidir.

Üniversite dekanlığı dahilinde seminerler, konferanslar ve eğitim kursları etkinlikleri düzenlenmektedir. Kültürel açıdan da gerek tarihi yerlere gezi, gerek bölge festivallerine katılım bazında olsun ya da spor aktiviteleri şeklinde bir hareket mevcuttur.

Yoğun bir yıl sonrasından da artık eğlence zamanıdır diyerek Bahar Şenlikleri düzenlenir. Bu her yıl geleneksel olarak Mayıs ayında gerçekleşir. Konserler, yarışmalar, spor alanında etkinlikler şeklinde düzenlenir. Önemli olan öğrencilerin birbirleriyle iletişimi kaynaştırmak ve yoğun eğitim yılını bir nebze hafifleterek tazelendirme sağlamaktır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar