YURTDIŞINDAN GELEN TELEFONUN IMEI KAYDI NASIL YAPILIR?

Evet arkadaşlar büyük bir heyecanla yurt dışından telefon getirttiniz ya da hediye geldi tabikide çok mutlusunuz ve imei kaydı yaptıracaksınız. Evet imei kaydı yapmak için harçını yatırdınız fakat e devletten kayıt yaptığınızda karşınıza ''girilen imei kaydıyla cihazın imei sayısı uyuşmamaktadır'' bu hatayı aldığınızı görüyorsunuz. Bu hata yüzünden yurt dışından gelen telefonunuzun kaydını tamamlayamıyorsunuz.
YURTDIŞINDAN GELEN TELEFONUN IMEI KAYDI NASIL YAPILIR?
Bu yazıyı yazma nedenim aynı sorunla bende karşılaştım internette bu sorunun çözümünü çok aradım fakat bulmadım. Girilen imei kaydıyla cihazın imei sayısı uyuşmamaktadır bu sorunu çözmek içinde BTK yı aradım ve nerde hata yaptığımı buldum.

Evet sizler için bu bilgiyi paylaşmaya karar vermiş bulunmaktayımki aynı sorunla karşılaşan varsa benim gibi internetten aradığında sorunun çözümünü bulabilsin istedim.

Öncelikle yurt dışından gelen telefonun imei kaydı nasıl yapılır? kısaca anlatayım.

Telefon elinize ulaştığında yapmanız gereken ilk şey pasaport sahibiyle beraber vergi dairesinden ya da bu işlemi yapan bankalardan birinde harcını yatırmanızdır. Telefonun harcını yatırdıktan sonra e devletten imei kaydı diye sorgulattığınızda karşınıza çıkan yerdeki bilgileri doldurmaktır. İşlem çok basit olduğu gibi biraz sıkıntılıda diyebiliriz çünkü imei harcını yatırırken doğru imei yazdırdığınızdan iyice emin olmalısınız. Gelelim ''girilen imei kaydıyla cihazın imei sayısı uyuşmamaktadır'' sorununa. Evet yurt dışından gelen telefonun harcını yatırdıktan sonra e devletten yapacağınız kayıt formundaki imei girmeniz gereken yerlerdeki sadece yıldız işareti olan yere imei yazmanız yeterlidir. 4 kutu var hepsine aynı imei numarasını yazarsanız bu sorunla karşılaşırsınız.

Çift sim kartlı telefonlarda ise iki adet imei numarası bulunmaktadır. Bu nedenle iki adet imei numarasını ayrı ayrı girmelisiniz.

Sorunu çözemediniz o zaman yapmanız gereken tek şey BTK yı arayarak sorunu anlatınız bu şekilde size yol göstereceklerdir. Umarım anlatabilmişimdir.

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar