ASTIMI OLANLAR DENİZE GİREBİLİR Mİ?

Yaz aylarında astım hastalarının ilaç kullanımını aksatması astım hastalığının kontrolümüde bozar. Yaz mevsimleri ve diğer mevsimlerde astımı olan kişiler doktorun kontrolinde ve önerilerine uyarak aksatmadan ilaçlarını kullanmalıdır.

Peki astımı olan kişiler denize girebilir mi? ayrıca astım hastalarının dikkat etmesi gerekenler nelerdir? kısaca önemli bilgileri sizlere aktaralım.
ASTIMI OLANLAR DENİZE GİREBİLİR Mİ?
Öncelikle astımı olan kişiler için havadaki nem oranı %30-50 olmalıdır. Bahsettiğimiz nem oranı astımlı kişiler için ideal orandır. Tatile gitmek için yapılacak ilk araştırma gidilecek bölgenin ya da bölgelerin nem oranlarıdır. Nem oranı %30-50 nin üzerinde olan yerlerden uzak durulmalıdır.

Astım hastaları tatil planı yaparken polenlere karşı alerjisi var ise bitki örtüsünün yoğun olduğu bölgeleri tercih etmemelidir.

Otel tercihi yapılırken otelin klimalarının hava filtrelerinin kaliteli olup olmadığını araştırmalı ayrıca tercih edilecek otelde oda parfümü kullanılmayan ve sigara içilmeyen oda ve ortamlarda bulunulmaması gerekir. Astım hastalarının sağlığı açısından bunlar önemlidir.

Otel odasında mutlaka halı kullanılmasına dikkat edilmesi gerekir. Eğer akar alejisi var ise kullandığı akar geçirmeyen yastık kılıfı ve yatağını tatile giderken götürmelidir.

Astımı olanlar denize girebilir mi?

Denize girmek astıma iyi gelmektedir nedeni ise tuzlu suyun hava yoluna iyi geldiği ayrıca şifa olduğu bilinmektedir. Astım hastalarının denize girmesinde sakınca yoktur yanlız temiz sulara girilmesine özen gösterilmelidir.

Astımı olanlar havuza girebilir mi?

Tatile gittiğinizde yüzme tercihini havuz yerine denizden yana yapmalısınız. Havuzlar astımlı kişilere iyi gelmemektedir. Havuz sularının dezenfeksiyonunda kullanılan bazı kimyasallar ve klor astımı olan kişilerin ataklarının artmasına neden olabilir. Bu nedenle uzmanlar havuz yerine denize girilmesi gerektiğini belirtmekteler.

Yorumlar

Popüler Yayınlar