TRİGER KAYIŞI (ZİNCİRİ) NEDİR? NE İŞE YARAR? GÖREVİ NELERDİR?

Triger kayışı ve zincirini duymuşsunuzdur. Yeni modellerde kayış yerine zincir kullanılmakta fakat tekrar kayış sistemine dönülmektedir.
Triger kayışı ve zinciri nedir
Otomobil motorunun en önemli parçalarından birisi hatta masraflı olanıda diye biliriz.

Bu yazımızda triger kayışının motor üzerindeki görevi ve ne işe yaradığını kısaca sizlere anlatmaya çalışacağım. Motorun bir çok parçalarının hareket etmesini sağlamaktadır.

Eksantirik mili, piston, subap gibi hareket sistemini sağlar. Aslında sistem bütün parçaları bir birine bağlıyor biri çalışmasa diğerinide etkilemekte bu durumda triger kayışı koptuğu anda yolda kaldınız demektir.

Triger kayışı kauçuk ve özel maddelerle yapıldığı için tek başına 1 tondan fazla yükü taşıyabilir. Fakat bu demek değildirki hasar görmez zamanla aşındığı için tehlike sınırı vardır.

Bu sınırlar 60 000 ve 90 000 kilometre olarak belirlenmiştir. Her tamirci ustası trigeri değiştiremez arabanızın bakımını iyi işi bilen ustalara yaptırınız. Her neyse bakalım triger kayışı ve zincirin motorun içindeki görevi neymiş bakalım.

Triger kayışı ve zincirinin görevleri

Triger kayışı ve zinciri silindir kapağı içerisindeki krank ve ekstantrik miline bağlı dişlileri birbirine bağlayarak bu millerin aynı anda haret etmesini sağlar. Marş motorunun çalışmasıyla dönmeye başlayan krank mili triger kayışı sayesinde eksatantrik milinide döndürmeye başlar.

Eksatantrik mili egzoz ve emme subaplarını harekete geçirerek motorun çalışmasını sağlar. Egzos ve emme subaplarının sistematik çalışmasına ise halk dilinde sente ayarı veya eksatantrik zamanlaması denmektedir.

Yeni model arabalarda triger kayış yerine zincir kullanılmakta fakat zincir çok ses yaptığı için veya maliyeti kayışa göre daha yüksek olduğu için üretici firmlar tekrar triger kayışına dönmektedir. Zincir veya kayış fark etmez yolda kalmak istemiyorsanız otomobilinizin bakımını zamanında yapınız.

Yorumlar

Popüler Yayınlar