ASTIM NEDİR? BELİRTİLERİ NELERDİR?

Solunum yollarında daralma sonucu oluşan nefes darlığı olarak bilinmektedir. Hava yolarındaki mukoza zarlarının şişmesi  sonucu hava akımı engellenmekte ve solunum, nefes alıp verme sıkıntısı yaşanmaktadır. Göğüs sıkışması, öksürük, nefes darlığı gibi belirtilere sebep olmaktadır. Ayrıca alerjen maddelere maruz kalınması sonucu ile de ortaya çıkmaktadır.
ASTIM NEDİR? BELİRTİLERİ NELERDİR?
Koku ve polen gibi alerjen maddelere aşırı hassasiyet göstermektedir. Bireylerin yaşam kalitesini de bozmakta ve zorlaştırmaktadır. Astım belirtileri başladığında hastalık ilerlemeden mutlaka doktor kontrolü ile tedavi altına alınması gerekmektedir. Astım bazen kalıcı olabilir. Yani tedavi ile etkisi azaltılabilir ama tamamen geçici bir hastalık olmayabilir.

Astım Belirtileri Nelerdir?

En önemli ve belirgin özelliği nefes darlığıdır. Bunu sürekli öksürük, solunum esnasında hırıltı gibi belirtiler takip etmektedir. Astım hastalığı sonradan oluşabileceği gibi genetik de olabilir. Anne veya babada astım olan bireylerde görülme olasılığı yüksektir. En büyük sebebi de genel olarak da alerjik etkenlerdir. Astım hastalığının belirtisi olan öksürük daha çok uyku esnasında yaşanmaktadır. Astım tanısı konulması için solunum testi yapılması gerekmektedir.

Sadece bu belirtilerin gösterilmesi astım olduğunun kesin göstergesi değildir. Solunum testine ek olarak kan testi, akciğer filmi gibi tetkiklerin mutlaka yapılması gerekmektedir. Astım ileri düzeyde olduğundan astım nöbetlerine sebep olabilir. Bu da insan hayatında önemli bir sorundur. Hastalık ilerlemeden mutlaka tedavi altına alınması gerekmektedir.

Astımın Tedavi Yöntemleri

Astım hastalarının öncelikle ilk bilmesi gereken durumlar astım hastalığını tetikleyen etkenlerdir.  Öncelikle kişi bu durumları bilerek kendini korumalıdır. Ev içerisinde evcil hayvan beslenmemelidir. Hayvan tüyleri alerjik reaksiyon gösterilmesine sebep olmaktadır. Sigara kullanılmamalı, ev sürekli havalandırılmalıdır. Sprey, deodorant gibi keskin kokulu ürünlerden uzak durulmalıdır. Polenlerin fazla olduğu dönemlerde dışarda, bitkilerin yoğun olduğu yerlerde fazla zaman geçirilmemelidir. Bunlar kişinin dikkat etmesi gereken belli başlı durumlardır.

Sonraki aşamalarda tedavi için mutlaka doktor kontrolü gerekmektedir. Doktor takibinde hastalığın hangi aşamada olduğuna bağlı olarak verilen ilaç tedavilerine uyulması gerekmektedir. Astım tedavisi uzun süreçli bir tedavidir. Tedavi  aşamasında kişi kendi bireysel önlemlerini aldıktan sonra ilaç tedavisine devam ederek sprey gibi ilaçlarını düzenli olarak kullanması gerekmektedir. Hastalık ilaçla tedavi altına alınmazsa kalıcı etkisi daha da artmaktadır. İlaç ve doktor takibi alına kontrol altına alındığında hastalık kontrol altına alınır ve etkisi en aza indirilebilir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar